آخرین سفر یک وزیر کره شمالی به ایران مربوط به مرداد سال 97 است که وزیر خارجه کره شمالی به تهران سفر کرد

هیأت اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد

کره شمالی
تاریخچه سفر مقامات کره شمالی به ایران

آخرین بار در آگوست ۲۰۱۹، یک  هیأت عالی‌رتبه کره شمالی به ایران سفر کرد. پیش از آن نیز وزیر امور خارجه کره شمالی در سال ۲۰۱۸ با  هیأتی عازم تهران شده بود.

پیش‌تر نیز شاهد سفر مقامات رسمی دیگر از کره شمالی به ایران بوده‌ایم. در سال ۹۶  یک هیئت دیپلماتیک متشکل از رئیس کل پرزیدیوم مجمع عالی خلق این کشور و جمعی از شخصیت‌های سیاسی جهت حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشور در آن زمان به تهران سفر کرده بودند.

از دیگر سفر هیئت‌های کره شمالی به ایران را می‌توان به سفر پاک کیل یون معاون وزیر امور خارجه کره شمالی به ایران در ۶ اسفند ۱۳۸۹ اشاره کرد.

 هیئت‌های ایرانی نیز دیدارهایی از کره شمالی داشته‌اند که می‌توان به سفر هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجلس ایران و ملاقات با کیم ایل سونگ، رهبر کره شمالی در سال ۱۳۶۰، سفر نخست‌وزیر وقت ایران، میرحسین موسوی به پیونگ یانگ در آبان ۱۳۶۲ و سفر آیت‌الله خامنه‌ای، در اردیبهشت سال ۱۳۶۸ به پایتخت کره شمالی و دیدار با مقامات بلندپایه این کشور از جمله «کیم ایل سونگ» رهبر وقت کره شمالی اشاره کرد.

 آخرین سفر یک وزیر کره شمالی به ایران مربوط به مرداد سال ۹۷ است که وزیر خارجه کره شمالی به تهران سفر کرد. در سال ۹۸ نیز، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی به همراه  هیئت بلند پایه عازم چند کشور از جمله ایران شدند. 

انتهای خبر

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=10982

اینجا محل تبلیغات شماست

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار