در حال حاضر ۲۰ عنوان از این چهل دفتر با عناوین: روشنفکری، فلسطین، بصیرت، نبوّت، امام خمینی (قدّس‌سّره)، رسانه و فضای مجازی و... منتشر شده است

معرفی کتاب مقام معظم

معرفی کتاب ره نامه

در این قسمت به کتاب هایی به نویسندگی مقام معظم رهبری می باشد، اشاره می شود. یکی از این کتاب ها مجموعه ره نامه است.

مجموعه ره نامه بیانات رهبری است که عرصه گسترده‌ای از موضوعات در ساحت‌های اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی را در بر می‌گیرند.

«ره‌نامه» مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد.

مجموعه ۲۰ جلدی ره‌نامه، شامل خلاصه‌نگاری‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب است که در حوزه‌های مختلف بوده است.

در حال حاضر ۲۰ عنوان از این چهل دفتر با عناوین: روشنفکری، فلسطین، بصیرت، نبوّت، امام خمینی (قدّس‌سّره)، رسانه و فضای مجازی، اسلام ناب و اسلام آمریکایی، دشمن‌شناسی، علم و فناوری، مهدویت، حوزه و روحانیت، کار و تلاش، هنر، سلامت و ورزش، ایمان، آزادی و استقلال، غرب شناسی، انقلاب اسلامی، جوان، همسرگزینی و همسرداری منتشر شده است.

یک امر پسندیده درباره این مجموعه طراحی جلد کتب است که سعی شده از طراحی و نقاشی‌های هنرمندان انقلابی استفاده شود تا هم طرح جلد زیبا باشد هم معرفی این هنرمندان و آثار گران‌سنگشان باشد. استفاده از آثار کاظم چلیپا، حسین خسروجردی، مرتضی گودرزی دیباج و… جذابیت ظاهری این دفتاتر معرفتی را کنار جذابیت و غنای باطنی آنها دوچندان کرده است.

معرفی چند جلد از این مجموعه:

کتاب ره نامه ۳۵ (همسرگزینی و همسرداری)

کتاب ره نامه ۳۵ همسرگزینی و همسرداری، سی و پنجمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

هر خانواده ای یکی از سلّول های پیکره ی اجتماع و بدنه ی اجتماع است. وقتی این ها سالم بودند و رفتار درست داشتند، بدنه ی جامعه، یعنی آن پیکره ی جامعه سالم خواهد بود.
این تشکیل خانواده‏ را دست کم نگیرید… اسلام به شدّت بنیان خانواده را مستحکم قرار داده و پایه‏های آن را قرص کرده و به آن سفارش کرده است؛ هم چنان که به اصل ازدواج‏ و گزینش همسر خوب و صالح سفارش کرده، به حفظ این بنیان رصین و مستحکم و مبارک هم سفارش کرده است‏.

کتاب ره نامه ۴۰ (مهدویت)

مسئله‌ی مهدویت در شمار چند مسئله‌ی اصلی در چرخه و حلقه‌ی معارف عالیه‌ی دینی است؛ مثل مسئله‌ی نبوت مثلاً اهمیت مسئله‌ی مهدویت را در این حد باید دانست؛ چرا؟ چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن هست همان چیزی است که همه‌ی انبیا همه‌ی بعثت‌ها برای خاطر آن آمدند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته و پرداخته‌ی بر اساس عدالت و با استفاده‌ی از همه‌ی ظرفیت‌هایی است که خدای متعال در انسان به وجود آورده و قرار داده؛ یک چنین دورانی است دیگر دوران ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دوران جامعه ی توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی معنویت و دین بر سراسر زندگی انسان‌ها است و دوران استقرار عدل به معنای کامل و جامع این کلمه است. و انبیا نیز برای تحقق همین اهداف آمدند.
چهلمین ره‌نامه مشتمل بر رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون بحث «مهدویت» است.

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=10063

اینجا محل تبلیغات شماست

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار