زندگینامه محمدحسین عظیمی بهمراه فعالیت های تشکیلاتی

محمد حسین عظیمی کیست؟

محمدحسین عظیمی کیست

محمد حسین عظیمی کیست؟

تولد :

محمد حسین عظیمی متولد خرداد ۱۳۶۵ در خانواده ای انقلابی و مذهبی در شهر نطنز بدنیا آمد.

خانواده :

پدر، مادر، عمو و کلیه خانواده عظیمی از مبارزین انقلاب بودند.عموی ایشان در هفده شهریور ۱۳۵۷ درمیدان شهدای امروز(میدان‌ ژاله سابق)به درجه رفیع شهادت نایل گردید و پدر ایشان نیز جزو مبارزان انقلاب اسلامی بوده است.

محمدحسین عظیمی اولین کار تشکیلاتی و حزبی را با جمعی از دوستان از جمله طاها محجوب وحمیدرضا خانی در سال ۱۳۷۹ با تاسیس موسسه ای به نام تابنده که اولین NGO فرهنگی سیاسی جوان کشور بود را بصورت مستقل در ایران تشکیل دادند.

پس از آن با تشکیل مجموعه ای با نام خانه جوان ایرانیان جمعی از جوانان همفکر و مقید به نظام جمهوری اسلامی گردهم آمده و فعالیت های تشکیلاتی و حزبی خود را وارد عرصه جدیدی نمودند.

نوجوانی :

محمد حسین عظیمی در سال های ۸۰-۸۱ بعنوان نخبه فرهنگی جوان کشور و فقط در سن ۱۶ سالگی فعالیت خود را در عرصه سیاسی و فرهنگی آغاز نمود و توانست با کمک دوستان و سایر نخبگان سیاسی تشکلی جدید با نام جبهه مردمی حامیان انقلاب اسلامی تاسیس نماید.

درسال ۱۳۸۵جبهه مردمی حامیان انقلاب اسلامی رسما وارد فعالیت های سیاسی ،  فرهنگی و اجتماعی شد  و اولین شورای مرکزی جبهه حامیان انقلاب اسلامی شامل آقایان: محمدحسین عظیمی، عبدالرضا رحمانی فضلی، حسین مظفر، مرضیه وحید دستجردی، رشید جلالی، حسن مرادی، الهام امین زاده، سعید ابوطالب، ودکتر حسن غفوری فردبه همراه جمعی دیگراز نمایندگان هفتمین مجلس شورای اسلامی تشکیل گردید.

شاید بتوان اوج بلوغ سیاسی و تشکیلاتی محمدحسین عظیمی را در مجلس هشتم وتحت نام جبهه حامیان انقلاب اسلامی دانست.

درسال ۱۳۸۷ براساس فعالیت ها و اقدامات منسجم وی ،  جبهه حامیان انقلاب اسلامی محمدحسین عظیمی را به عنوان دبیرکل این جبهه منصوب کردند.

شایان ذکر است در این دوره ساختار حزب و جبهه کاملا جوان و پویا گردید و فعالان و دبیرکل قبلی جای خود را به نخبگان مستعد داده و جوان تر ها سکان هدایت را برعهده گرفتند.

عرصه انتخابات :

محمدحسین عظیمی از سال ۱۳۸۷ تاکنون در عرصه های مختلف انتخاباتی و سیاسی همچون شوراهای شهر ، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در جبهه حامیان انقلاب اسلامی (که همگی آن را با نام جدید جبهه ایران اسلامی)امروز می شناسند فعالیت های چشمگیری داشتند.

جبهه حامیان انقلاب اسلامی که بانام جدید جبهه ایران اسلامی در سال ۱۳۹۷ توانست با ارائه فهرست های نامزدهای متخصص خود اقدامات مفید و منسجم ی را در میزان مشارکت رقم بزند.

عظیمی همچنین با تاسیس فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی مجلالس شورای اسلامی حضور پررنگ و مفیدی را از خود نشان داد(البته به غیراز مجلس دهم-اصلاح طلبان)

عظیمی به دلیل ورود به حوزه عدالت خواهی و جوان گرایی و مخالفت هشت ساله با دولت روحانی در یک برنامه تحت عنوان :من دیپلمات نیستم . مشهور و توانست ناگفته های دوران انقلاب و پس از انقلاب درباره عملکرد آقایان هاشمی رفسنجانی،روحانی و خاتمی را افشاگری نماید.

محمدحسین عظیمی یکی از منتقدان اصلی حضور هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری بود و اعتقاد داشت اگر پول،ثروت،قدرت هرسه در دست یک گروه متمرکز گردد : اگر ماه هم باشد فاسد می گردد.

وی که سال ها منتقد برجام بود در ۱۲ آبان ۱۳۹۲ طی مصاحبه ای با خبرگزاری فارس مذاکرات برجام را نقد و در نقطه شروع انتقادات گسترده برجامی در سطح کشور را رقم زد، شعار معروف عظیمی در آن دوران این جمله بود: دیپلمات های ما از سلام آمریکایی ها ذوق زده نشوند.

وی که از حامیان و سخنرانان اصلی در کمپین های انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی بود در مجلس ۹۸ فهرست تحت حمایت جبهه ایران اسلامی را باکسب ۱۷۱ کرسی درسال ۹۸ بعنوان برگ زرین جوان و تخصص گرایی را درسابقه تشکیلاتی خود معرفی نماید. ۳۹ نفر از فهرست جبهه ایران اسلامی بصورت کاملا مستقل و بدون حضور در سایر تشکل ها شرکت کرده بودند که همگی وارد مجلس شدند.

جبهه حامیان انقلاب اسلامی – جبهه ایران اسلامی توانست نقش مهمی در انتخابات کمیسیون های تخصصی مجلس تا هیئت رئیسه و… از خود نشان داده و در حمایت از وزرای سیدابراهیم رئیسی فعالیت چشمگیری داشتند بطوریکه ۱۶ وزیر از ۱۹ وزیر دولت ابراهیم رئیسی باحضور در دفتر جبهه ایران اسلامی برنامه های خود را اعلام کردند.

از جمله سوابق اجرایی عظیمی می توان به مشاور جوانان رئیس جمهور ، مشاور جوانان رئیس مجلس ، قائم مقام سازمان تربیت بدنی ودبیرکل اتاق اصناف اشاره کرد.

محمد حسین عظیمی گروه تشکیلاتی خود را که از سال ۸۷ بایکدیگر فعالیت می نمایند را یک گروه انقلابی نامید که نه وابسته به چپ است و نه خود را متعهد به راست می داند و تنها ید رهبری را ملاک اعتبار می داند بطوریکه جبهه ایران اسلامی-جبهه حامیان انقلاب اسلامی دربرخی مجامع به عنوان ید رهبری شناخته شده است.

خط مشی فکری:

او از فعالین عدالت خواهی و منتقدین سخت دولت های مختلف بوده و بدلیل حضور در تحقیقات پرونده های بیشماری همچون مهدی جهانگیری،بانک سرمایه،بابک زنجانی،و.. به صورت خودجوش اقدام به واکاوی و افشای آنان داشته و در این کاملا مستقل عمل می نماید.

عظیمی که یکی از مخالفان روحانی و حامی ابراهیم رئیسی بود گفته می شود یکی از نزدیکان فکری محمود احمدی نژاد می باشد که رابطه حسنه ای را نیز با علی لاریجانی دارد ولیکن تشکل سیاسی تحت نفوذ عظیمی هیچگاه حمایت مستقیمی از مسئولین نداشته است و خود را صرفا وابسته به مشی رهبری انقلاب می داند.

بسیاری معتقدند محمدحسین عظیمی و جبهه ایران اسلامی در جهت همسویی و اجابت فرمایشات رهبری گام برداشته و تنها خود را در محضر ایشان پاسخگو می دانند.

در مسئله مهسا امینی ،  عظیمی این مشکل را در سوءمدیریت پلیس پایتخت عنوان کرد معتقد بود اگر هوشمندانه تر رفتار می شد هیچگاه مجبور به تحمل این همه ضرر برای نظام نمی شدیم.

عظیمی بارها متذکر شده بود که حفظ نظام از اوجب واجبات است وبا مقولاتی همچون حجاب نمی شود و نباید نظام را در خطر انداخت. وی اصل ۸۵ شدن لایحه حجاب وعفاف و طرح صیانت را نامناسب و مغایر اصول حفظ نظام دانست.

شنیده می شود در سال ۱۳۸۳ خانواده عظیمی با مهدی کروبی و هادی خامنه ای نیز روابط حسنه ایی داشتند که پس از ظهور فتنه و جریانات رنگارنگ ،  محمد حسین عظیمی راه و مشی خود را از همه جدا نمود و صرفا با اعتقاد به ولایت فقیه ، ادامه دار خط رهبر انقلاب شد.

در قضیه حمله به سفارت عربستان در تهران برخی وی را عامل پشت پرده این اقدامات می خوانند هرچند وی با اظهارات وقت ظریف خواستار تحصن دربرابر وزارت امور خارجه نیز شده بود و اعتقاد داشت وزارت امورخارجه می بایست رویکرد انقلابی داشته باشد.

انتقادات اخیر وی از زاکانی،جمعیت ایثارگران،جمعیت رهپویان و جبهه پایداری بسیار جالب و معتقد است این احزاب منشاء ضعف انقلاب اسلامی خواهند شد.

هرچند محمدحسین عظیمی تا سال ۱۴۰۰ همفکر جبهه پایداری بود اماپس از بروز برخی اختلافات و مشخص شدن برخی رویدادهای درون حزبی ، امروزه از مخالفان جدی اعضا و تفکر جبهه پایداری می باشد بطوریکه آنان را حجتیه می خواند.

 

انتهای پیام

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=10604

اینجا محل تبلیغات شماست

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار