او حضرت علی (ع) را بزرگ‌ترین نعمت خدا بر روی زمین و برگزیده پروردگار سبحان می‌داند و معتقد است نزدیکی زیادی بین شخصیت امام علی (ع) و مسیح وجود دارد

سیره اهل بیت در نگاه ادیبان مسیحی/«سر دلبران» چاپ شد

ادیبان مسیحی

به گزارش جبهه ۲۴ به نقل از خبرگزاری مهر مجموعه چهار جلدی «سردلبران» نوشته میشل کعدی به تازگی توسط انتشارات ایران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این مجموعه چهار جلدی با عنوانی از جمله «زهرا (س) سرآمد بانوان اهل ادب»؛ «در پیشگاه امام حسن مجتبی (ع)»؛ «امام حسین (ع) الگویی از یک پیام»؛ «امام زین العابدین (ع) و اندیشه مسیحیت» سیره اهل بیت (ع) را در نگاه ادبیان مسیحی بررسی کرده است.

کتاب «زهرا (س) سرآمد بانوان اهل ادب» با ترجمه حسین مهتدی و با کوشش و اهتمام عباس خامه یار جلد اول این مجموعه چهار جلدی است. این کتاب در بیست بخش با عناوین نگاهی به زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، نقش اجتماعی فاطمه (س)، زهرا (س) نخستین زن ادیب و نویسنده و خطیب، خطبه‌های حضرت زهرا (س)، بخش‌های خطبه فدک، فاطمه زهرا (س) در نگاه رسول خدا (ص)، مقایسه حضرت فاطمه (س) و حضرت مریم (س)، جایگاه فاطمه (س) و عصمت او در میان مسلمانان، کرامت و منزلت زهرا (س)، دعاهای زهرا (س) کلام بلیع و ادیبانه فاطمه (س)، عبادت فاطمه (س)، زن مجاهد، زهد حضرت زهرا (س)، مصیبت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت فاطمه زهرا (س)، زهرا در آخرین روزهای حیاتش، زهرا (س) مکتب والای انسانیت مطالبی را پیش روی مخاطب قرار داده است.

کعدی نویسنده این کتاب جایگاه ویژه ای برای اهل بیت (ع) قائل است؛ تا جایی که آنان را قدیس نامیده و خود را از ادای حق آنان عاجز می‌داند. او حضرت علی (ع) را بزرگ‌ترین نعمت خدا بر روی زمین و برگزیده پروردگار سبحان می‌داند و معتقد است نزدیکی زیادی بین شخصیت امام علی (ع) و مسیح وجود دارد. کعدی به استناد منابع مسیحیت، آفرینش روح امام علی (ع) را پیش از خلقت آدم و حوا می‌داند.

او در بخشی از کتاب درباره جایگاه اجتماعی حضرت زهرا (س) می‌گوید: ایشان در مدت حیات خود گوشه نشین نبو. او زنان مهاجر از انصار را به حضور پذیرفت و با مردان آنان گفت‌و گوهای عمیقی داشت و پیرامون موضوعات اجتماعی و مساله خلافت با آنان گفت‌وگو کرد. آن حضرت استوار و با قدرت در همه محله‌های مسلمانان می‌گشت تا حق امام علی (ع) را در موضوع خلافت اثبات کند و این چنین برای امور اجتماعی و جهادی و مسائلی که ارتباط زیادی با اسلام داشت، جهاد می‌کرد و از نزدیک حق اسلام را درک و همواره از مسلمانان درخواست می‌کرد که از حق روی برنگردانند یا در برابر سختی‌ها سست نشوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حضرت زهرا (س) در خطبه‌هایش بر حق امامت برای اهل بیت توجه ویژه داشت. فاطمه (س) با وجود عمر کوتاهش با حکمت و تدبیر خدای بزرگ توانست دنیایش را پر از جنب و جوش و بخشش کند؛ به طوری که زندگی او با درس‌ها و پندهای خیرخواهانه اش می‌درخشد.

بزرگ‌ترین هدیه فاطمه زهرا به اسلام و امت اسلامی همان خطبه‌ها و پندها و ادعیه اوست؛ اما حکمت‌های آن حضرت در بالاترین سطح بود و این جای شگفتی ندارد؛ زیرا او دختر پیامبر (ص) و همسر امیرالمومنین (ع) است. زهرا (س) با خطبه‌هایی که به مخاطبان هدیه کرد، شناخته شده است تا آنجا که منتظر آن حضرت می‌ماندند تا کلام و بلاغت او را بشنوند.

کتاب «زهرا (س) سرآمد بانوان اهل ادب» با ۲۶۹ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

***

کتاب «در پیشگاه امام حسن مجتبی (ع)» با ترحمه جواد محمدزاده و بهروز قربان زاده جلد دوم مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» است. این کتاب ضمن شرح و تفسیر این باور که امام حسن مایه استوای دین اسلام است، بحثی در مورد زندگی، مشی و فضائل آن حضرت دارد. نویسنده در قدم‌های بعد علم و معرفت امام حسن (ع)، ایستگاه‌های الهی و بشری، خطبه‌ها، موهبت‌های خداوند به ایشان و وصیت‌ها و سفارش‌هایشان را مورد تحلیل قرار داده و در فصل‌های پایانی به صلح امام، مفاخره میان امام حسن و مردانی از قریش را شرح داده و به شام پایانی شهادت ایشان رسید است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

از امام صادق نقل است که امام حسن فرمود: خداوند دو شهر دارد یکی در شرق و دیگری در غرب، که هر دو دیواری آهنین دارند و بر هر کدام از این دو، هزار هزار در است و در آنها هفتاد هزار هزار زبان و هر زبان توسط اهل آن زبان تکلم می‌شود و من همه آن زبان‌ها و آنچه را که در این دو شهر و در میان آنهاست، می دانم و هیچ حجتی غیر از من و برادرم حسین در آن دو شهر نیست.

منبع : خبرگزاری مهر

بازنشر: خبرگزاری جبهه ۲۴ تنها ارگان رسمی خبری جبهه ایران اسلامی

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=10161

اینجا محل تبلیغات شماست

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار