رژیم غذایی نه تنها فشار خون آنها را کنترل می‌کند بلکه چربی‌های اشباع‌شده و جمع شده در رگ‌ها را کاهش می‌دهد.

راهنمای رژیم غذایی در بیماران قلبی

بیماری قلبی
رژیم غذایی در بیماران قلبی چگونه است؟

آیا اخیراً خودتان یا فردی در نزدیک شما دچار حمله قلبی شده‌ یا مشکلات قلبی و عروقی داشته است؟ برای یک بیمار قلبی در کنار تمام مواردی که رعایت آنها واجب است، رعایت یک رژیم غذایی سالم نیز بسیار مهم است.

حتی اگر جزء کسانی باشید که در معرض بیماری قلبی قرار دارید شاید پزشک به شما توصیه کند با داشتن یک رژیم قلب مناسب، از بروز مشکلات بیشتر یا خطر سکته قلبی جلوگیری کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند برای داشتن یک زندگی سالم‌تر تلاش کنید تا ضربان قلب خود را قوی نگه دارید.

رژیم غذایی در بیماران قلبی چیست؟

برای بسیاری از افراد، حمله قلبی مانند یک زنگ بیدار باش برای توجه به سلامتی خود است و یک رژیم غذایی سالم می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به بهبودی قلب و جلوگیری از حملات قلبی در آینده باشد. رژیم غذایی بر بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی مانند وزن، فشارخون، کلسترول و قند خون تأثیر زیادی دارد.

اگر حمله قلبی داشته‌اید یا تشخیص بیماری قلبی دارید، تغییرات رژیم غذایی برای بیماران قلبی را در نظر بگیرید. یک رژیم غذایی سالم نه‌تنها می‌تواند به جلوگیری از هر گونه بدتر شدن وضعیت شما کمک کند، بلکه می‌تواند به جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های مزمن و عوارض مرتبط با بیماری قلبی نیز کمک کند.

در واقع رژیم غذایی در بیماران قلبی عروقی باید به صورتی باشد که ریسک و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، علائم نارسایی قلبی و سکته را کاهش دهد. این غذاها غذاهای مفید و سالمی هستند که برای سلامت قلب مفیدند، موجب بهبود عملکرد قلب می‌شوند و اثر ضدالتهابی نیز دارند.

در این رژیم غذایی قلبی باید میزان کالری دریافتی تنظیم شده باشد تا در کنار ورزش کردن، به حفظ وزن متوسط بیماران نیز کمک کند. رژیم قلب سالم فواید زیادی برای سلامتی داشته و حتی ریسک سایر بیماری‌های مرتبط با قلب مانند دیابت یا فشارخون را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=10886

اینجا محل تبلیغات شماست

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار