حسین الله کرم در جمع شورای مرکزی جبهه ایران اسلامی

تحلیل انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی

حسین الله کرم عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضمن حضور در جمع اعضای شورای مرکزی جبهه ایران اسلامی به تحلیل مسائل روز به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت.
 

به گزارش جبهه۲۴(ارگان رسمی چبهه ایران اسلامی)؛ حسین الله کرم حسین الله کرم عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضمن حضور در جمع اعضای شورای مرکزی جبهه ایران اسلامی به تحلیل مسائل روز به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت.

همانطور که می دانید در دوران انقلاب صنعتی – تحولات باعث درگیری کارگر و کارفرما شد اما وقتی بین جمهوریت و سلطنت درگیری پیش آمد اون چند سال حکومت برقرار و بازگشت مجدد به دیکتاتوری شد توی این فرآیند خدای حلولی به وجود آمد ، خدای طبیعت ، یعنی مردم صدای همدیگر هستند و خداوند حلول کرده است در طبیعت و این آدم ها هستند که باید حکومت را تعیین کنند و ما در ۱۴۰۰ سال پیش این خدای حلولی را می بینیم بطوریکه حضرت علی علیه السلام که نسل الهی است ، در جریان نخبه گرایی که در نشست سقیفه بود نفر دیگری را با نیرنگ انتخاب می کنند باز هم به دلایل اعمال قدرت و غیره ، به هرحال حضرت علی علیه السلام همکاری می کند تا سه خلیفه بعدی.

و بعداز اون تاریخ افراد رویکرد و به بهانه های مختلف صالحین و ایمه را به شهادت می رساندند و این نشان دهنده اثبات خدای حلولی است

اما همین چند دهه پیش وقتی درخواست برکناری بنی صدر را به امام دادند ، امام مخالفت کرده و اجازه داد مردم با رای گیری انتخاب کنند و نظر مردم را تمکین کردند و این نشانه خدای حلولی است در این فرآیند مردم هم تلاش و همت خودشان رو نشان دادند.

این چهارچوب نظری صحبت بند است که خدمت تان عرض کردم امیدوارم توانسته باشم نکات مهمی رو انتقال داده باشم اما انتخابات اخیر :

درحال حاضر روزنامه ای اینجا در دست من است که درباره حماسه حضور ۴۰ درصدی یا حماسه تحریم را تیتر کرده است

به نظر شما ۴۰ درصد یک حماسه است یا ۶۰ درصد؟

ما در علوم سیاسی یک نکته ای داریم(پسرک روزنامه فروش)امروز ۵۰ روزنامه میاره اما ۳۰ تا روزنامه را می فروشد روز بعد ۴۰ تا روزنامه تهیه می کند و همین طور براساس فروش روزانه خود اقدام به تهیه روزنامه می کند چون طاقت ضرر ندارد براساس میزان فروش خود و توانایی مالی اقدام می کند.

ما در دوره قبل با مشارکت ۵/۴۲ درصدی مواجه بودیم براساس مدلی که تعریف شد مشارکت نیز می بایست کمتر می شد خب برهمین اساس اصلاح طلبان می دانستند که انتخابات با کاهش مشارکت و آمار مواجه خواهند شد همونطور که حضرت آقا براساس دانایی خودشان چند وقت پیش راهبردهای چهارگانه را ارائه نمودند از پیر و جوان و تا کودکان را سفارش کرده که خانواده هایتان را به پای صندوق های رای دعوت کنید زیرا ایشان دقیقا می دانند که در حال چه اتفاقاتی هستیم.

اطلاع طلبان می دانند که باید تحریم کنند تا بتوانند نفرشون رو در دور بعدی روی کرسی بنشانند که دوباره آقای همتی و … نباشند من نمی خواهم جریان خاصی رو زیر اتهام ببرم چون حضرت آقا فرمودند ، من کسی را متهم نمی کنم اما باید در این مسئله دقت بیشتری شود خب ما بطور معمول با درصدهای مختلف مواجه هستیم.

در هر دوره ای ما با ده درصد رای کارگزاری روبرو هستیم از جمله دولت ، شهرداری ها،دهیاری ها ، شوراهای اسلامی شهرها تا بخشداری و مدیران که تمایل به رای آوری در سیستم هستند و اصولگراها هم داریم که حداقل ده درصدظرفیت رای دارند خب با احتساب ۱۵ درصد جمیع آرا خود اصلاح طلب ها و ۵ درصد عامه جمعا حدود ۴۰ درصد رای پایه خواهیم داشت این حداقل پایه رای است که در ایران براساس رقابت بدست آوردیم.

اما این آمار پایه را با شعارهای مختلف و دوقطبی سازی در انتخابات ۷۶ ریاست جمهوری به ۸۳ درصد و در سال ۸۸ به ۸۶ درصد یعنی دو مشارکت بسیار بالا رساندیم

اما طبیعتا گاهی نیز آمار پائین هم داریم همانند ۵۲ درصد اول انقلاب در مجلس اول و حتی مجلس دوم هم همینطور آمار مشارکت پائین رقم خورد.

پس اگر کلیه آحاد جامعه نیز عدم مشارکت را رقم بزنند طبق امار قبلی که خدمت تان گفته شد حداقل ۴۰ درصد پایه رای و مشارکت موجود است که در تاریخ به انحای مختلف این سطح مشارکت رو به ۸۵ هم میتوان برسانیم.

خب در این انتخابات ما فرض می کنیم کلیه اصلاح طلب ها در انتخابات شرکت نکرده اند ، بنابراین ۱۵ درصد را کم می کنیم خب با احتساب جمیع آرای اصولگرا ۱۰ درصد و کارگزاری حداقل ۱۵ درصد ،  بازهم ۲۵ درصد در بدترین حالت مشارکت را بصورت همیشگی خواهیم داشت ، اما آمریکایی ها دنبال این بودند که با صدها ماواره و ربات و ابزارآلات الکترونیک و دنیای مجازی تبلیغ کنند که مشارکت را به زیر ۱۵ درصد برسانند و برنامه این بود که مشارکت زیر ۱۵ درصدی را بدلیل عدم وجود پشتوانه مردمی در نظام – این کشور را بمباران و زیرساخت ها را نابود کنند و این میل و قصد و در حال پیاده سازی در لبنان نیز هستند و مساله اصلی ایران است که پشتیبان جریان اسلامی و حق گرایی و استقلال دنیای اسلام است.

آمریکا زمانی میتواند به سراغ ایران بیاید که بتوان اثبات کند مشارکتی وجود نداشته و نظام فاقد قدرت و پشتوانه مردمی است .

اینجا بازهم اصلاح طلبان در بازی تحریم پرچم آمریکا درباره پائین آمدن مشارکت ، نقش مفیدی بازی کردند اما طبیعتا این گروه نیز تمایلی به از بین رفتن ایران ندارند ، بلکه می خواهند تمام تلاش خود را برای آوردن و به کرسی نشاندن ظریف بنمایند.

بنا براین اینها بر روی ۲۵-۳۰ درصد تمرکز می کنند ولی جریان اصولگرا اینها می توانند تا ۳۰ درصد مشارکت را بیاورند ، اما آمریکایی ها تمام تلاش خود را کرده اند که مشارکت را زیر ۲۰ درصد بکشانند.

یادمان نرود و دقت کنیم جریان اصلاح طلب ، ایران بمباران شده و نابود را نمی خواهد چون ایران نابود شده و بدون زیرساخت بدرد هیچ گروه و سازمانی نمیخورد و براثر هرخشونتی  زیرساخت ها مجددا نابود خواهد شد.

خب بنابراین در سناریو پیچیده ما با بازیکنان حرفه ایی و گاها آماتور روبرو هستیم و طبیعی است که ۴۰ درصد به بالا را واقعا می توان یک حماسه تعریف کرد همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این یک جهاد سیاسی است چرا ؟ چون دشمن با بمباران رسانه ایی تمام تلاش خود را جهت مشارکت پائین زیر ۱۵ درصد تمرکز نموده اما شکست خود و این جهاد و پیروزی ملت ایران است.

اما سوال اساسی اینست که چرا ۱۵ درصد اصلاح طلبان حضور پیدا نکردند؟

چه کسی به جای آنان به میدان آمده است که منجر به مشارکت بالای ۴۰ درصدی شد ؟

اگر در علم سیاست نتوانید آنالیز کنید،نمی توانید وضعیت های مختلف را تحلیل و آینده را پیش بینی کنید

این ۱۱۰ نفر که بیانیه داده اند من آن زمان خدمت آقای باقری صادقانه عرض کردم اینها نباید دیگر در عرصه راه داده شوند بسیاری گفتند چرا ؟

بنده معتقدم این عزیزان در مقابل نظام سلطه ۴ اشتباه بزرگ انجام دادند:

اولین اشتباه را آقای خاتمی کرد که موضوع بعدازیازده سپتامبر و همکاری برای گرفتن افغانستان را داشتند و بلافاصله با محاصره ایران و گرفتن افغانستان ایران را محور شرارت اعلام می کنند و براساس نظریه جان مرشایمر یعنی هژمونی در جهان برای نظم دهی امور باید محور شرارت(ایران)از بین برود این اساس تفکر رئالیسم تهاجمی غرب است.

و بعداز آن ۷ کشور متمرد را نام می برد همچون روسیه،چین و ایران و..

دومین اشتباه شرکت در سناریو ۸۸ شبیه سازی انقلاب های رنگی همچون کشورهای اروپای شرقی بعدازسقوط شوروی یکی بعداز دیگری بارمز تقلب که با دخالت سازمان ملل انتخابات برگزار نموده که آخرین آن یوشچنگو اوکراین بود.

آقای خاتمی و دوستانش – حتی آقای هاشمی همه شون به اعتقاد بنده بازی خوردن یعنی نظام سلطه را نمی شناسند و اگر حتی اعتقاد به شیوه جنگ نرم هم باشند بازهم کارآمد نیستند

مرحله سوم عدم شناخت نظام سلطه در عملکرد آقای روحانی در برجام بود ، به هرحال برجام نتیجه اش شد دوبرابر شدن تحریم ها و عدم برداشتن fatf – حالا برای fatf بهانه هایی وجود دارد ، اما مشکل سوئیفت که حل نشد بطوریکه وقتی یکی از جاسوس هایشان آقای رضائیان را با ۴/۱ میلیارد دلار معاوضه کردند آمریکای به ظاهر زرنگ پرداخت پول را با هواپیمای آمریکایی با اسکناس های قابل ردیابی فرستادند که به عمد برای محور مقاومت هزینه نشود.

اما چهارمین اشتباه آقایان(اصلاح طلبان)بازی در تحریم مشارکت ، به این توهم که تمرینات تاکتیکی قبلی موجود است و با بمباران رسانه ای غرب امید داشتند قدرت کامل را به دست بگیرند.

خب این وضعیت نشان می دهد آمریکا رویکرد کامل کاهش مشارکت را دنبال می کند.

و بتوانند بهانه و ادله کافی را بدست آورده که ثابت کنند مردم پشتوانه نظام نیستند.

پس بنابراین دلایل و نظر شخصی بنده اصلاح طلبان شناخته شده به هیچ عنوان و در هیچ زمان دیگری نبایست در ساختار نظام وارد بشوند.

چون اشتباهات شان خانه برانداز است ، سوابق شان را بررسی کنید…این همه امتیاز در برجام دادند بدون خروجی مشخص و تضمین شده برای ملت و نظام ایران .

خوب سوال این است در مشارت مجلس دوازدهم ۱۵ درصد جایگزین که بجای اصلاح طلبان شرکت کرده اند چه کسانی هستند؟

این ۱۵ درصد طبقه پائین جامعه هستند که از زمان آقای هاشمی در زاویه قرار گرفتند و به شکل های مختلف دوباره به انقلاب بازگشته و تحول پارادایمی زمان آقای هاشمی(یعنی طردشدگان اجتماعی) به نظام برگشت و مجدد بیعت کردند.

اما برگشت این عزیزان به نظام به دلیل عملکرد دولت در افزایش یارانه ۴۰۰ هزارتومانی هم بی تاثیر نبوده که البته متاسفانه درهمان زمان افزایش دلار به کانال ۶۰ هزارتومانی را هم تجربه کردیم.

الان ناکجا آباد ها در حاشیه شهرها دوباره برگشته و لبیک گفتند و ولیکن با مجلس تسویه حساب شد از نوبخت تا آقای لاریجانی تا بقیه و این بازگشت طردشدگان عالم سیاست و اجتماع طردشدگان بود.

اما بحث دوم ما چرا بالای ۴۰ درصد حماسه است؟

گفتیم قهرکنندگان و طردشدگان به انتخابات برگشتند

آلبرت گیرشمن معتقد است وقتی جنس تقلبی به شما می دهند(شعار ما توزیع ثروت بوده است )فاصله طبقات اجتماعی و فرهنگ نتیجه اش یک فروپاشی است خب پس ما عملا گول خوردیم ،گول امسال آقای خاتمی را خوردیم که گمان کردیم طرف عدالت و ولایت است ، اینها معتقد هستند که مبارزه با آمریکا شدنی نیست و باید با آمریکا تحول ایجاد کنیم.

اما بحث سوم من چرا ۶۰ درصد حماسه تحریم نیست؟

بیشترین مشارکت در کدام انتخابات مجلس بوده است ؟ آقایان در عرصه سیاست با مطالعه وارد شوید

ما در مجلس پنجم رقابت خانم هاشمی و …. ۷۱ درصد رای داریم یعنی همیشه در پیک مشارکت مجلس،۳۰ درصد مردم هیچگاه مشارکت نکرده اند ، و معتقدم هرکس این ۳۰ درصد را محاسبه کند خودزنی سیاسی کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ میلیون رای داده اند یعنی حدود ۸/۴۸ درصد ، که بیشترین رای را آقای رئیسی آوردند .

بنابراین و مطمئنم مشارکت در انتخابات واقعا جهاد سیاسی بوده باتوجه به اینکه عملا ۹ میلیون نفر رای در خارج داریم که آن را نیز محاسبه نکرده ایم.

خداوند به همه شما عزیزان توفیق عنایت فرماید.

منبع : خبرگزاری جبهه۲۴ تنها ارگان رسمی خبری جبهه ایران اسلامی

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=10153

اینجا محل تبلیغات شماست

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار