استفاده از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی است تا تصاویر دقیقی از جریان خون در عروق نمایش داده شود.

ام آر آنژیوگرافی

ام آر ای

ام آر آنژیوگرافی (MRA) تکنیکی برای تشخیص و بررسی عروق خونی با تکنولوژی میدان مغناطیسی و امواج رادیویی است که تصاویر دقیقی از ساختار و جریان عروق در بدن نشان می‌دهد و اختلالات عروقی مانند تنگی عروق، تشکیل لخته خونی و آنوریسم را شناسایی می‌کند. در ادامه با ما باشید تا بیشتر با ام آر آنژیوگرافی آشنا شوید.

اگر پزشک برای تشخیص بیماری این آزمایش را تجویز کرده است، می‌توانید برای اطلاع از روند این تست با متخصص رادیولوژی و سونوگرافی مشورت کنید.

‏ام آر آنژیوگرافی چیست؟

ام آر آنژیوگرافی (MRA) تکنیک تصویربرداری پزشکی برای تصویربرداری عروق و رگ‌های بدن با استفاده از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی است تا تصاویر دقیقی از جریان خون در عروق نمایش داده شود.

این تکنیک، برای تشخیص و بررسی اختلالات عروقی مانند تنگی عروق، بسته شدن رگ قلب، رگ‌های خونی، آنوریسم‌ها (بزرگ شدن و ورم عروق) و موارد دیگر استفاده می‌شود. با استفاده از MRA، می‌توان تصاویر سه بعدی از عروق را به دست آورد و به طور غیرتهاجمی عروق را مورد بررسی قرار داد.

مزیت ام آر آنژیوگرافی این است که نیازی به تزریق مواد رادیواکتیو، استفاده از پرتوهای X نداشته و امکان بررسی تشدید عروق با دقت بالا دارد. اما درمقایسه با سایر تکنیک‌های تصویربرداری طولانی‌ترین زمان اسکن را در اختیار دارد. به‌طورکلی ام آر آنژیوگرافی ابزار مهمی برای تصویربرداری عروق است که به پزشکان کمک می‌کند تشخیص دقیق‌تری درباره‌ اختلالات و بیماری‌های عروقی بدهند و درمان مناسب را تعیین کنند.

جبهه ایران اسلامی – جبهه حامیان انقلاب اسلامی

انتهای پیام

 

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=10885

اینجا محل تبلیغات شماست

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار