جبهه24 گزارش می دهد:

آخرین آمار تعلیق، اخراج و بازگشت دانشجویان

دانشجویان

در گفتگو با مسئولان آموزش عالی و روسای دانشگاه‌ها تلاش کردیم به آماری در مورد دانشجویان اخراجی و محروم از تحصیل دست پیدا کنیم؛ با این وجود هنوز ابهاماتی در این موضوع وجود دارد.

موضوع «اخراج دانشجویان و اساتید» یکی از موضوعاتی بود که مسعود پزشکیان از زمان مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری به آن توجه داشت. پس از انتخاب پزشکیان به عنوان رییس جمهور پیگیری این موضوع ادامه یافت. او در مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم نیز بر بازنگری پرونده همه اساتیدی که به هر طریقی توسط دانشگاه لغو قرارداد یا اخراج شده‌اند و بازگرداندن دانشجویان تاکید کرد. وی با به رسمیت شناختن اعتراض دانشجویان گفت: دانشجو که اعتراض می‌کند، من هم باید جوابش را بدهم؛ یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم یا اشتباه می‌کند که هدایتش می‌کنم. دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد؛ دانشجو فردای مملکت ماست و باید بتواند سؤال کند.

به گزارش جبهه ۲۴ به نقل از مهر ؛محمدرضا عارف؛ معاون اول رییس جمهور در اولین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دولت چهاردهم درباره برخوردهایی که با برخی دانشجویان در سال‌های اخیر شده است، گفت: تعدادی از اساتید و دانشجویان در سال‌های اخیر مسائلی داشتند که احساس می‌کنند فرا قانونی و یا سلیقه‌ای با آن‌ها برخورد شده است. خواهش دارم سریع‌تر مساله روشن و بسته شود. نباید کش‌دار بماند. اگر احیاناً برخورد سلیقه‌ای شده سریع مسئله حل شود، ما به ایجاد فضای صمیمی و فرهنگی در دانشگاه نیاز داریم دانشگاه باید با نشاط و دانشجو باید فعال باشد، دانشجوی فعال پرخاش هم می‌کند؛ چراکه عین دختر و پسر ماست.
Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=12509

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار