تحلیل دکتر هادی ثروتی در گفت و گو با جبهه24 درخصوص وظایف و عملکرد نمایندگان و مسئولین

انقلابی واقعی و رسالت انقلابی

دکتر هادی ثروتی
بسم الله الرحمن الرحیم
قال على علیه السلام : اتقوا الله و اطیعوا اما مکم فان الرعیه الصالحه تنجوا بالامام العادل .

به نظر می رسد بعد از شهادت آیت الله رییسی ، شرایط محیطی داخلی پیچیده تر شده است. این روزها شاهد رفتارها و کنشگری هایی از سوی افراد شخصیتها، احزاب و گروههای سیاسی در جامعه هستیم که با برداشت ها ، عملکردها و تفاسیر خاص خود ، شرحها و حاشیه هایی بر انقلاب و انقلابی گری می زنند که علاوه بر افراط و تفریط در برداشتهای یک سویه آنان ، متاسفانه ایشان بر کرسی قضاوت هم نشسته و در راستای توجیه نقطه نظرات محل تامل خود دیگران را نیز به تندروی ، تحجر ، انقلابی نمایی و غیره متهم می کنند البته باید به این حقیقت اعتراف کرد که در مسیر رسیدن به قله و باریک شدن راه و مسیر رو به جلو و تفاوت تاب آوریها توان افراد و شخصیت ها و جریان های قلمرو خودی” دست خوش نوسان میشود و آنها به تناسب پیچیدگی امور و حوادث و رخدادهای داخلی و خارجی، در حد بضاعت خویش قضاوت ، اقدام و عمل می نمایند .

حال، سوال اساسی این است که در این قلمرو ، اقدام ، عمل و رفتار ما چه مقدار با اسلام ، امام و ولایت منطبق است؟

و به تعبیری چقدر ادعای ما با انقلاب و انقلابی گری میخواند. به قول شاعر شیرین سخن که می گوید : خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود آن که در او غش باشد.
در این جا ما قصد نداریم با رویکردی از زاویه بیرونی به این امر مهم نگاه کنیم بلکه نگاه ما کاملا از دید یک فرد انقلابی و منطبق با اسلام تاب ، امام (ره ) و رهبری در نظر گرفته میشود ، و البته در حد بضاعت نگارنده حقیر و سراپا تقصیر .
انقلابی واقعی، با بصیرت خویش حق را تشخیص میدهد می گوید و عمل میکند ولو تلخ باشد و حتی با گذشتن از حق خویش انقلابی واقعی ، خود را کاملا ذوب در اسلام ناب و مطیع امر ولی مطلق می داند نه اسلام را منطبق با خود و دید خود.
انقلابی واقعی ، کل نگاهش به اقدام و عمل امام و ولی است ، اصلا خود را
نمی بیند.
نگاه انقلابی واقعی پیشرفت و اعتلای نظام است و در این مسیر هر دولتی که با این سیره انقلابی دغدغه نظام را برطرف کند از او حمایت خواهد کرد ولو هم خط او نباشد.
انقلابی واقعی برای خدا و در راه خدا جهاد میکند ، تکلیف محور است و نه منفعت محور انقلابی واقعی، با نیت خیر عمل میکند چرا که نگاهش منطبق با شعار ” ان ابصر الابصار ما نفذ فی الخیر است و نه تمسک به شعار اکثریت اقلیتی (مثل ۱۳ درصدی ها).

انقلابی واقعی ، حرکتش بر اساس اسلام و مبارزه در راه اسلام است نه ابزار سازی از اسلام برای رسیدن به مطامع دنیوی نه مردم را پا جوش می بیند و نه خود را چنار .

هادی ثروتی همچنین افزود : انقلابی واقعی ، در راه خدا و برای خدا و رضای خدای متعال رفتار و عمل می کند و در دل چیزی جز خدا نمی بیند انقلابی واقعی، از خود و جان خود و خواسته های خود به خاطر هدف مقدس و متعالی دین میگذرد. بخاطر  تکه ای زمین نه از اهدافش عدول میکند و نه رسانه انقلابی چون کیهان را برای منافع جریانی ذبح میکند. انقلابی واقعی ، شهید و شاهد است، نگاهش به وجه الله است. انقلابی واقعی ، راهش ، فکرش ، هدفش و … را خدا می بیند و لاغیر ،هرچند در هر لباس و پست و خط و کسوتی که باشد.
انقلابی واقعی ، در مسیر مبارزه ، راه را گم نمیکند و در بادهای فتنه دچار تردید نمی شود انقلابی واقعی، وسط لحاف نمی خوابد و نان به نرخ روز خور نیست. بخاطر منافع جناحی نظام و دینش را نمی فروشد.
(انقلابی با بصیرت حکم کشاورزی را دارد که محصول سیبش را به هدف منفعت در جعبه ها می چیند میداند وجود یک سیب خراب ، کل محصول در جعبه را تخریب میکند.
انقلابی واقعی اگر رای نیاورد نظامش را معامله نمیکند و دین فروشی و وطن فروشی نمی کند.
انقلابی واقعی، اصلا خودش را نمی بیند چه رسد به آنکه به خاطر منافعش با هر جریانی بسازد.
انقلابی واقعی ، انقلابی است نه دیپلمات ؛ و برداشت و تفسیری سلیقه ای از انقلابی بودن ارائه نمی کند انقلابی واقعی، نگاه به قوم و قبیله و نژاد ندارد و بخاطر کسب رای خود یا جریانش ….. دروغ نمی گوید فریب نمیدهد.می داند که عالم محضر
خداست.

انقلابی واقعی ، طبیعت به شرط شیی دارد یعنی رنگ بالخصوص دارد و با هر طبیعتی قابل جمع نیست. انقلابی واقعی، با فتنه ، تزویر ، نفاق و ریا و گرایشات غیر الهی برای کسب منافعش نمی سازد. انقلابی واقعی، در هر کجا که باشد اعم از مجلس ، دولت ، قضاوت و… ) به مسئولیتش عمل میکند نه منافع باند گروه و انقلابی واقعی، در کسوت نمایندگی زد و بند نمیکند، اشعری بازی در نمی آورد و فرصتهای نظام را نمی گیرد.

انقلابی واقعی، اصلا اهل اشرافی گری ، تجملات و ثروت اندوزی و تبختر و……. نیست. و در یک کلام انقلابی ، در عرصه سیاست، اقتصاد، بازار، صنف و صنعت ، خانواده و هر رسته و رشته ای، نگاهش الهی است نه منافعی.
ما نمی خواهیم دایره انقلابی بودن را آن چنان بسته و سفت و محکم بگیریم که کسی نتواند در این فضا قرار بگیرد اما انقلابی بودن و انقلابی ماندن واقعا سخت است.
یک انقلابی واقعی مانند کوه استوار است و برقرار مانند ابر می بارد و مثل برف دلش سفید است، شبیه آسمان همیشه آبی است، با دنیایی از آرامش و احساس، عشق و ارادت؛ پایدار بر سر ارزشها و آرمان ها، تا سرحدشهادت.

با امواج گاه و بیگاه تغییر نمیکند و با هر جریانی نمی سازد و دل به هر کس نمی دهد و محافظه کاری نمی کند. خدا رحمت کند شهدای گران قدر جنگ را که از امام (ره) این ایده را گرفتند و تا آخر پیش رفتند تا مرز الی الله ولیت شعری.

در این روزها که برخی معاویه صفتها، اشعثها و اشعری ها بازارشان گرم است ، شایسته است که خوبان انقلابی در هر منصبی ، تناسب خود را با خدایشان و تکلیف و مسئولیت شان ، با نظام و ایران انقلابی ایستاده بر قله ها …. تعریف کنند ، شاید با خودشان به نتیجه ای رسیده اند و خود را با رهبرشان ، با شرع و قانون بهتر هماهنگ کردند.

مردم عزیز ، دقت کنید
وقتی رهبر معظم انقلاب در نشست با رییس دولت چهاردهم می فرمایند : افرادی را برای خدمت در دولت انتخاب نمایید که از بن جان به انقلاب و قانون اساسی اعتقاد داشته باشند و به هیچ وجه با نظام و انقلاب زاویه نداشته باشند ؛ شما تحقق این منویات را دولت چهاردهم چقدر مشاهده می کنید ؟

 

سوال من از مدعیان انقلابی این است که علی رغم تاکید رهبر انقلاب واقعا شما در ترکیب دولت چهاردهم این امر را چقدر مشاهده می کنید ؟ بازهم سوال من در اینجا از مجلسی های انقلابی است که آیا شما در مقام انجام مسئولیت خود که همانا انطباق اعضای این کابینه با نگاه رهبری و قانون اساسی است، به وظیفه خود به درستی عمل کردید یا خیر ؟ قضاوت و تشخیص را خودتان انجام دهید ، من فقط نقل قول یک نماینده مجلس را منعکس میکنم که میگفت: ما در رای دادن به برخی وزرا هنگ کردیم و دچار تردید شدیم و نتوانستیم تصمیم مناسبی بگیریم و الان بنده پشیمانم .

من به جریانهای نااهل و نامحرم و ضدانقلابی اصلا کاری ندارم ، تکلیف آنها مشخص است ، من از روسای قوا و خاصه شما نمایندگان و قاطبه مسئولینی که خود را تابع ولایت و روزی خور جمهوری اسلامی می دانند می پرسم :

خود و خدای خود را به قضاوت بگیرید که در مرام مدعی انقلابی بودن این روزها چقدر منطبق با نگاه امام و رهبری قضاوت و عمل میکنید؟!

آیا باید در مواجهه با عملیات روانی و توسل به مکر و کذب برای تایید کابینه و وزرا در موارد و در مواجهه با دروغ ها و انگ به رهبری شما سکوت میکردید؟
ریاست مجلس که با یک ارتباط با بیت میتوانست استعلام نماید چرا در تکلیف خود قصور کرد؟

آیا نباید پاسخ رفتارهای غیر صادقانه را اینجا می دادید؟ در این چارچوب به تعبیر مقام معظم رهبری دولت وظیفه خود را دارد مجلس نیز مسئولیت خود را باید عمل کند، با این عملکرد رییس مجلس و نمایندگان محترم ، خود به قضاوت بنشینید شاخص ما نگاه امام و رهبری است که بر اساس اسلام ناب عمل می کنند آیا با همین رویه پیش برویم رسالت انقلابی خویش را انجام داده ایم ؟ آیا مدیون امام و شهیدان نخواهیم شد و آیا دین خود را به رهبری ادا کرده ایم؟

امام رئوف ابالحسن علی ابن موسى الرضا (ع) میفرمایند:
“الامام ، دلیل فی المهالک ، من فارغه فهالک
و با این عدم تمسک به امام المسلمین که راهنمای ما در مهلکه هاست، قطعا دچار مشکل خواهیم شد لذا باید در این فضای مبهم یا تصحیح حرکت شود و یا باید طرح دیگری در انداخت به نظر میرسد باید تامل بیشتری کرد و تصمیمی اساسی گرفت
“ربنا امنا بما انزلت و اتبعنا الرسول فاکتبنا مع الشاهدین
والسلام علیکم و رحمه الله ”

#ثروتی  #تحلیل #دکترثروتی #هادی #ثروتی #سردارثروتی

انتهای پیام/

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=12189

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار