جبهه24 گزارش می دهد:

گزارش مقام های مسوول از تحول در زیرساخت‌های مرز مهران برای اربعین

پایانه مرزی مهران

رئیس جمعیت هلال احمر کشور و استاندار ایلام با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مرز مهران متحول شده است، گفتند: هیچ مشکلی در بحث خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) در این مرز وجود ندارد.

به گزارش جبهه۲۴(ارگان رسمی خبری جبهه ایران اسلامی): به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام،  پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز مهران که با حضور استاندار ایلام و رییس ستاد اربعین استان انجام شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ایام اربعین امسال امکانات خوبی در مرز بین‌المللی مهران برای تردد آسان زائران حسینی تدارک دیده شده است‌.

وی بیان کرد: در جریان بازدید به عمل آمده از مرز مهران و نحوه خدمات‌رسانی به زوار، آنچه از گفته‌های مردم مشاهده شد رضایتمندی بسیار خوب از کارها و خدماتی است که توسط نیروهای مختلف برای زائران انجام می‌شود.

 کولیوند عنوان کرد: تردد زائران نسبت به اربعین سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته که این امر نشان از برنامه‌ریزی و افزایش امکانات به منظور تردد آسان زائران در ایران و عراق است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: اگر هر حادثه ترافیکی داشته باشیم بلافاصله توسط جمعیت هلال‌احمر با همکاری اورژانس و حشدالشعبی عراق، امدادرسانی به زائران حادثه‌دیده انجام می‌شود.

وی گفت: در مرزهای هشت‌گانه نیز بیش از ۴۰ هزار نیروی امدادگر و داوطلب جمعیت هلال‌احمر در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

همچنین بهه گزارش ش روابط عمومی استانداری ایلام، نشست ستاد اربعین استان به ریاست حسن بهرام‌نیا استاندار روز دوشنبه در سالن جلسات مرکز مانیتورینگ شهر مهران برگزار شد.

 بهرام‌نیا گفت: خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع)، نام و نشان ‌نمی‌شناسد و هر خادمی با هر جایگاهی در این عرصه خدمتگزار است و خدمتگزاری در این عرصه یک موهبت الهی است. 

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرز مهران، خاطرنشان کرد: روز گذشته به اتفاق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیمارستان صحرایی سپاه که در خاورمیانه بی‌بدیل است در مرز مهران  افتتاح شد و امروز هم به اتفاق وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز از این بیمارستان بازدید شد.

استاندار ایلام عنوان کرد: طی سه سال، پایانه بزرگ شهید رئیسی(برکت) با ۴۰ هکتار ایجاد شد. این پایانه در ابتدا هیچگونه امکاناتی نداشت اما با اهتمام سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان، این پایانه متحول شد و اکنون چندین استراحتگاه بزرگ با تجهیزات سرمایشی، نمازخانه، چندین مجموعه سرویس بهداشتی، سایبان و جت فن و مه‌پاش و چندین موکب به میزان مورد نیاز در این پایانه ایجاد شده است. 

وی با قدردانی از فراجا و پلیس راهور، گفت: خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته، مرگ و میر ناشی از تصادفات کاهش یافته است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآورشد: برای تسهیل تردد، تونل شماره (۲) آزادی به طول ۳ هزار و ۳۰۰ متر، تاکنون حدود یک هزار متر آن حفاری شده است.

انتهای خبر/

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=11954

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار