نماینده ویژه کشورها که برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به ایران سفر کرده بودند، در روزهای گذشته با او دیدار کردند.

پیام‌های زودهنگام پوتین و پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان

دکتر مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، چند روز سخت و فشرده را سپری کرد، روزهایی که در جمع مقامات و هیأت‌هایی که برای مراسم تحلیف او از نقاط مختلف جهان به تهران آمده بودند، «صدایِ دیپلماسی ایران» شد؛ یک «صدایِ جدید»!

به گزارش جبهه۲۴(ارگان رسمی خبری جبهه ایران اسلامی)؛ به نقل از خبرآنلاین ؛ پزشکیان در این دیدارها که چند ساعت قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری‌اش آغاز شده بود و بعد از مراسم تحلیف نیز ادامه داشت، تلاش کرد تا مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را در مسائلی چون روابط ایران و عربستان و کشورهای عربی، روابط ایران با همسایگان خود، تحریم‌ها و جنایات اخیر اسرائیل، رابطه با غرب و… در دیدار مقامات و هیأت‌های خارجی مخابره کند.

شوک بزرگ؛ ترور اسماعیل هنیه در ساعت ۲ بامداد

هنوز چند ساعتی از به پایان رسیدن مراسم تحلیف ریاست جمهوری نگذشته بود که خبر یک ترور، کشور را در بهت و شوک قرار داد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهوری جدید، در ایران حضور داشت، بامداد روز چهارشنبه ساعت ۲ بامداد به شهادت رسید. اسماعیل هنیه که یک روز قبل از شهادتش به دیدار مسعود پزشکیان رفته بود، مواضع رئیس جمهوری را در حمایت از حقوق ملت فلسطین مایه دلگرمی و افتخار مردم فلسطین و غزه بیان کرده بود. 

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=11824

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار