در توقیف هواپیمای ریاست جمهوری ونزوئلا

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام آمریکا

وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست جمهوری ونزوئلا را اقدامی مغایر با حقوق بین‌الملل دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش جبهه۲۴(ارگان رسمی خبری جبهه ایران اسلامی)؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه : کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم احترام بِه حقوق و مقررات بین‌المللی، اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست جمهوری ونزوئلا را مغایر با قواعد و هنجارهای حقوق بین‌الملل بویژه مصونیت اموال متعلق به دولت‌ها، مقررات حقوق بین‌الملل هواپیمایی کشوری از جمله کنوانسیون شیکاگو دانسته و آن را غیرقابل قبول می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: این اقدام که در ادامه اقدامات قهری یکجانبه و خلاف حقوق بین الملل آمریکا علیه سایر ملت‌ها صورت می‌گیرد، دامن زدن به هرج و مرج و ترویج راهزنی در حوزه هوائى بوده و تهدیدی برای صلح و امنیت هوائى خواهد بود.

کنعانی ضمن اعلام همبستگی و حمایت از اقدامات دولت ونزوئلا در صیانت و بازپس گیری اموال عمومی متعلق به مردم این کشور، بر لزوم تعمیق همکاری بین کشورها در مقابله با تحریم‌ها و اقدامات قهری یکجانبه آمریکا تاکید کرد.

#خبر #ونزوئلا #آمریکا #امورخارجه #توقیف #هواپیما

انتهای خبر/

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=12175

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار