جبهه24 گزارش می دهد:

هوشنگ حریرچیان و ساختمان پزشکیان

هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان تنها آرزویی که سال‌ اخیر برای خودش داشت این بود که تا آخرین لحظه عمر بتواند هرچند کوتاه، فعالیت هنری داشته باشد. همان پدری که در سریال «آشپزباشی» نقش یک پدر بادیسیپلین و در «ساختمان پزشکان» نقش یک پدر بلغمی مزاج طناز و باری به هر جهت را بازی می‌کرد.

هوشنگ حریرچیان همان پدری است که در سریال «آشپزباشی» نقش یک پدر بادیسیپلین و در «ساختمان پزشکان» و «پژمان» نقش یک پدر بلغمی مزاج طناز و باری به هر جهت را بازی می‌کرد. در فیلم‌های «ورود زنده‌ها ممنوع»، «پوست موز»، «قاعده‌ی بازی»، «یک بوس کوچولو» و «کودکانه» هم همین‌طور.

حریرچیان اولین تجربه‌ی تلویزیونی خود را با «عکاس‌باشی» شروع کرد و با بازی در فیلم «جعفرخان از فرنگ برگشته» زنده‌یاد علی حاتمی وارد سینما شد.

هوشنگ حریرچیان که مرداد ماه ۱۳۱۱ به دنیا آمد در مرداد ماه ۱۴۰۳ در حالی در سن ۹۲ سالگی از دنیا رفت که دوست داشت، ۱۰۰ سال دیگر زنده باشد.

هوشنگ حریرچیان در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه تلویزیونی خود به نام «عکاس باشی» را انجام داد و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم «جعفر خان» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی آغاز کرد. مجموعه‌های تلویزیونی چون «خاتون»، «آشپزباشی»، «ساختمان پزشکان»، «سایه سلطان»، «پژمان»، «تفنگ سرپر»، «یکی بود یکی نبود»، «هشت، بهشت» و … از او به یادگار مانده است.

پیکر این هوشنگ حریرچیان، چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به‌خاک سپرده می‌شود.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=11964

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار