جبهه 24 گزارش می دهد:

قول می‌دهم با تمام وجود به این مردم خدمت کنم

سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ
دکتر مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ فرمودند: قول می‌دهم با تمام وجود به این مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم راه شهیدمان و راه کسانی را که برای این کشور زندگی خود را کف دست گذاشتند و پای این مملکت جان خود را گذاشتند، ادامه دهیم.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) بعد از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: سپاسگزار رهبر انقلاب و خاک‌پای ملت شریف ایران هستم. یاد شهیدان قاسم سلیمانی، رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت الله شهید رئیسی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: مردم آگاهانه رأی دادند و بار سنگینی را به دوش بنده گذاشتند. اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ بنده و بنا بر رأی ملت و امضای حکم ریاست‌جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسماً به مسئولیتی بزرگ در قبال ملت ایران منصوب فرمودند.

رئیس جمهور گفت: آنچه مسئولیت قانون اساسی به‌عهده ما گذاشته است در مسیر روشنی که مقام معظم رهبری فرمودند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و قانون برنامه است که ما به‌طرف آن حرکت کنیم. چشم‌انداز ما کشوری توسعه‌یافته و متکی بر اصول اخلاقی، حفظ کرامت، دانش پیشرفته و متکی بر منابع انسانی است.

پزشکیان ادامه داد: قانون چشم‌انداز برنامه توسعه، ایرانی را تصویر می‌کند که کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی علمی و فناوری در سطح منطقه است؛ ازاین‌رو طبق سند چشم‌انداز باید کشورمان توانا در تولید علم و فناوری متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد.

وی اضافه کرد: ایران کشوری امن، مستقر و مقتدر و با سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه‌جانبه و برخوردار از سلامت باشد.

پزشکیان تصریح کرد: فرصت‌های برابر و توزیع مناسب درآمد و به‌دور از فقر و تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب و برخوردار از وجدان کاری و با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و رسیدن به اشتغال کامل باشد.

رئیس جمهور تأکید کرد: ایران کشوری دارای تعامل سازنده و مؤثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت باشد و یک دولت و حکومتی قدرتمند را که بار سنگین را بر اساس قانون و چارچوب‌های قانونی می‌نهد و ما مسئول هستیم به این طرف حرکت کنیم.

وی بیان داشت: قول من و دولت آینده تعهد به آن چشم‌اندازی است که مقام معظم رهبری فرمودند و سیاست‌های کلی که ابلاغ فرمودند و قانون برنامه است که در مناظرات تأکید داشتم.

پزشکیان گفت: باید چارچوب‌های سیاست‌های کلی رهبری را در اجرا عملیاتی کنیم این جز با همگرایی، وحدت و انسجام ملی امکان‌پذیر نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: آن چیزی که ما را از رفتن بازمی‌دارد و باید مواظب باشیم هوای نفس است، تمام اختلافاتی که الآن وجود دارد به‌خاطر هوای نفس است. راه روشن است و سیاست مشخص است و ما باید در چارچوب آن سیاست و چشم‌انداز حرکت کنیم تا جایی باشیم که شایسته و لایق آن هستیم.

وی با ابراز اینکه “وحدت و انسجام ماست که ما را به جایگاه اصلی ما می‌رساند.”، تأکید کرد: قول می‌دهم با تمام وجود به این مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم راه شهیدان‌مان و راه کسانی را که برای این کشور زندگی خود را کف دست گذاشتند و پای این مملکت جان خود را گذاشتند، ادامه دهیم و دست به دست هم بدهیم این عزت و افتخار را به کشور بازگردانیم، جز با اتحاد، قانون‌گرایی و وحدت امکان‌پذیر نیست، ما باید دست به دست هم بدهیم تا پاسخگوی دغدغه‌های مردم کشورمان باشیم.

وی اظهار کرد: مجدداً از محضر مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی می‌کنم و برای پیشبرد سیاست همگرایی دولت وفاق ملی کمک کنند و در مسیر پاسخگویی حمایت خودشان را از ما دریغ نفرمایند.

پزشکیان تصریح کرد: موفقیت دولت در پاسخ مناسب به انتظارات مردم و ضرورت تحول و اصلاح امور کشور، توفیق نظام و نشانه دوراندیشی و اقتدار رهبری معظم انقلاب است، همچنین از نظام حکمرانی کشور، نخبگان، نهادهای مدنی، جریانات سیاسی و یکایک ملت شریف و بزرگوار ایران می‌خواهم که دست به دست هم دهیم تا فضای احیای نشاط و امید و اعتماد امروز مردم برای آینده ایران پایدار و ماندگار بماند.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه “خاک‌پای ملت هستم و می‌کوشم فرزند خلفی برای ملت باشم.”، گفت: از رهبری معظم انقلاب و ملت بزرگوار ایران که همچنان خالق فرصت‌های نو برای سربلندی ایران هستند، می‌خواهم که مرا یاری کنند تا بتوانم بخشی از رنج‌های مردم و نگرانی‌ها برای ایران را کم کنم؛ من همچنان شریک دردهای مردم و پوینده راه پیشرفت و اعتلای ایران خواهم بود.

پزشکیان در پایان بیان داشت: از شورای محترم نگهبان و سرپرست ریاست‌جمهوری برادرمان آقای مخبر و وزیر کشور که نقش عمده‌ای در برگزاری انتخابات به‌عهده داشتند تشکر می‌کنم؛ سپاسگزار شخصیت‌های ملی و جریانات سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب، تحول‌خواه، زنان، جوانان و مردان عزیز در سراسر ایران و ایرانیان خارج از کشور هستم که با حضور مؤثر خود بر میزان مشارکت ملت در انتخابات و ابراز جمهوریت نظام افزودند و مسئولیت جدیدی در برابر همه کارگزاران کشور نهادند.
خدایا، چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار.

انتهای خبر

 

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=11759

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار