جبهه24 گزارش می دهد:

خانه احزاب از نهادهای اصلی تدوین چارچوب وفاق ملی است

خانه احزاب وزارت کشور

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر رویکرد غیر جناحی در حمایت از احزاب، خانه احزاب را از نهادهای اصلی تدوین چارچوب وفاق ملی دانست و افزود: فعالیت حزبی در ایران باید به جای ایجاد هزینه برای احزاب، به نمادی از رفتار اثربخش و توسعه یافته در فرهنگ سیاسی کشور تبدیل شود.

به گزارش جبهه۲۴(ارگان رسمی خبری جبهه ایران اسلامی)به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، روز چهارشنبه علی زینی وند در نشست مشترک با خانه احزاب به ترسیم خطوط کلی راهبردهای این معاونت در حوزه احزاب پرداخت.زینی وند در این نشست با بیان اینکه تقویت احزاب برای کشور از ضروریات است، خانه احزاب را مشاورین بی مزد و منتی دانست که دولت باید خود را از این مشورت ها محروم نکند، گفت: در این راستا وزارت کشور و معاونت سیاسی دوران همکاری خوبی را با خانه احزاب آغاز خواهد کرد.

وی با بیان تجربه همکاری خوب خود با خانه احزاب در زمان حضور در استان سیستان بلوچستان گفت: اراده ما در سطح ملی این است که تا جای ممکن از فعالیت و کنش گری احزاب حمایت کنیم.
همانطور که وزیر محترم کشور به مشورت پذیری تاکید دارند، تلاش خواهیم کرد در راستای سیاست های دولت وفاق از افزایش احزاب دارای شناسنامه پشتیبانی کنیم تا تجربه اندوزی روزافزونی را در زمینه سیاست حزبی در آینده کشور شاهد باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به شعار وفاق ملی دولت چهاردهم افزود: برای رسیدن به وفاق مورد نظر ریاست محترم جمهور باید در اصول، برنامه ها، سیاست های کلان، ارکان و ارزش های نظام، اتفاق نظر داشته باشیم. ضمن اینکه سرمایه اجتماعی بدنه حامی دولت هم باید حفظ بشود تا سرخوردگی در بین حامیان آن ایجاد نشود و در این راستا طبعا انتخاب مدیران ارشد نیز باید با نگاه به این مهم و اصول بنیادین نظام باشد تا خروجی آن انشالله به نفع مردم، مصالح کشور و نظام بوده و شعار وفاق ملی نیز در عمل محقق شود.
وی با اشاره به اهمیت نهاد انتخابات در ایران تاکید کرد:صندوق رای محل رجوعی برای حل و فصل اختلافات و داوری مردم درباره عملکرد مسئولان اجرایی است و فردای بعد از انتخابات نقطه عزیمت حرکت به سمت همگرایی همه جریانات سیاسی در باره توسعه و پیشرفت کشور است.

زینی وند در پایان ضمن تاکید مجدد بر فرمایشات مقام معظم رهبری درباره چارچوب هویتی سه گانه جمهوری اسلامی یعنی “ایرانی – اسلامی – انقلابی”، اظهار کرد: این چتر هویتی فراگیر که یکی از بنیان های مهم وفاق ملی محسوب می شود باید به درستی فهمیده شود و طبعا باید همه ایرانیان و شهروندان ایرانی در ذیل این چتر فراگیر حفظ و جذب بشوند.

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=12258

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار