جبهه 24 براساس اطلاعات وبسایت های معتبر گزارش می دهد:

انواع تسهیلات خرید کالا

بانک ها و موسسات مالی

به گزارش جبهه ۲۴(ارگان رسمی خبری جبهه ایران اسلامی): براساس تحقیقات در بازار موجود شهر تهران و برخی مراکز استانها اطلاعات زیر استخراج گردید:

وام خرید کالا یکی از تسهیلاتی است که بانک‌ها و برخی پلتفرم‌ها برای خرید کالاهای خانگی یا دیجیتالی از فروشگاه اختصاص داده‌اند. سقف این تسهیلات بسته به شرایط هر بانک در سال گذشته تا ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده بود. این تسهیلات بر اساس بخشنامه بانک مرکزی باید در قالب کارت اعتباری باشد.

شرایط دریافت این وام‌ها، مثلا با وام‌ ازدواج یا وام ودیعه مسکن متفاوت است. در این وام‌ها باید حتما کالا را از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک‌ها خریداری کنید.

استفاده از این وام برای زمانی که نیاز ضروری به کالایی دارید اما نقدینگی حسابتان کفاف خرید آن را نمی‌دهد مناسب است. البته شرایط دریافت این وام‌ها هم ساده نیست. بسیاری از آن‌ها نیاز به ضامن، گواهی کسر از حقوق یا سپرده‌گذاری دارند و سودهای دریافت این وام‌ها هم پایین نیست. همچنین بانک‌ها برای خرید لوازم خانگی ایرانی این وام‌ها را اختصاص می‌دهد یعنی شما برای خرید محدودیت خواهید داشت.

علاوه بر این‌ها یکی از شرایط دریافت این وام در همه بانک‌ها این است که نتیجه اعتبارسنجی شما از بانک مرکزی مطلوب باشد و رتبه خوبی در این زمینه داشته باشید. درواقع اگر چک برگشتی یا بدهی غیرجاری به بانک‌ها داشته باشید نمی‌توانید از این وام استفاده کنید.

 

تسهیلات خرید کالا در بانک ها و موسسات مالی
تسهیلات خرید کالا در بانک ها و موسسات مالی

برخی از این وام‌ها برای خرید کالا پس از مراجعه به فروشگاه‌ها و ثبت سفارش و ارائه‌ی پیش‌فاکتور به شما اختصاص پیدا می‌کند.

علاوه بر این بانک‌ها وام‌های دیگری هم با مبالغ کمتر و شرایط متفاوت ارائه می‌دهند.

در این مقاله انواع این وام‌ها را با شرایطشان به شما معرفی می‌کنیم تا اگر نیاز به چنین وامی داشتید بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

این وام‌ها عمدتا برای خرید کالای ساخت داخل و از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

تسهیلات خرید کالا
وام خرید کالا

 

علاوه بر بانک‌ها برخی از پلتفرم‌ها هم هستند که به صورت اینترنتی امکان ارائه‌ی وام آسان‌تری را به مشتریان می‌دهند. البته میزان سود آن‌ها تفاوت چندانی با بانک‌ها ندارد اما تهیه‌ی ضمانت‌هایشان ساده‌تر از بانک‌هاست. ضمن این‌که به راحتی می‌شود به صورت اینترنتی در آن‌ها حساب باز کرد و در مدت کوتاهی وام دریافت کرد. مهم‌ترین‌ آن‌ها را در این‌ جدول برایتان لیست کرده‌ایم.

 

اطلاعات این جدول بر اساس اطلاعات این پلتفرم‌ها تهیه شده است.

دریافت وام به صورت غیرحضوری در جهت ساده‌تر شدن فرایند دریافت وام است. اما اگر تصمیم به گرفتن وام برای خرید کالا از بانک‌ها دارید باید حتما به صورت حضوری به آن‌ها مراجعه کنید. اما در وام‌های دریافتی از پلتفرم‌هایی که معرفی کردیم می‌توانید به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت‌هایشان اقدام کنید.

منبع : زومیت نویسنده : مریم علیپور

بازنشر : جبهه ایران اسلامی

 

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=11564

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار