جبهه24 گزارش می دهد:

لازم است بازتعریفی از انقلابی‌گری داشته باشیم

دکتر جواد نوری
باید تمرکز خود را بر کارآمدسازی حاکمیت و ساختارها، آزادسازی ظرفیتهای ملی و حل مسائل اساسی کشور قراردهیم.

دکتر جواد نوری رئیس مرکز تحول و مطالعات راهبردی در جمع شورای مرکزی جبهه ایران اسلامی گفت: در شرایط کنونی و با توجه به دکترین اقتصادی حاکم بر کشور و سیاستها و راهبردهای مورد توجه حاکمیت و نخبگان، باید بر دو محور اساسی تمرکز نمود: تعریف طرحهای کلان و راهبردی و به کارگیری افراد کاربلد، متعهد و تحول­ساز در ساختارهای حاکمیتی، دولتی و خصوصی. ایشان اشاره نمودند که باید مراقب باشیم در حاشیه­ها و تقابلهای سیاسی و حزبی گرفتار نشویم و توان خود را بر مسائل محوری قرار دهیم و از طرد افراد دغدغه­مند به کشور و نظام بپرهیزیم.

ایشان افزودند کشور دانش و توان آزادسازی ظرفیتها و حل مسائل پیش­رو را دارد و لازم است در حوزه­های مهم و پرچالشی نظیر تورم، رشد اقتصادی، خودرو، مسکن، تامین مالی و ارزی، صندوقهای بازنشستگی، خنثی­سازی تحریم، توسعه صنعتی و رفع موانع تولید و ناترازیهای انرژی طرحهای ملی تحول­آفرین تعریف نمود و با وفاق، اتحاد و همدلی لازم توان نیروهای و فادار به کشور و نظام را در این مسائل متمرکز و هدایت نمود.

جوادنوری در ادامه اشاره نمودند که لازم است بازتعریفی از انقلابی­گری و ولایی بودن افراد ارائه نمود و به عناوین ظاهری و نامعتبر نظیر اصولگرا و اصلاح­طلب اکتفا نشود. کسی انقلابی و ولائی هست که بتواند به کارآمد تر نمودن ساختارهای کشور، حل مسائل مردم، افزایش رضایت­مندی عمومی و نهایتا جلب رضایت باریتعالی اقدام نماید. صرفا نمی­توان با تمسک به ظواهر و موضع­گیریها و رفتارهای فرصت­طلبانه و فریبکارانه هم دم از انقلاب، مردم و اسلام زد و هم به ناحق و بدون شایستگی بر مصادر قدرت تکیه زد، شایستگان را کنار زد و با انواع رذیله­های فردی و مدیریتی نظیر ناکارمدی، از دست دادن فرصتهای دوره مدیریتی، تضییع حقوق مردم، دروغگویی، ریاکاری، اختلاس و …. مدیر انقلابی بود و از ولایت فقیه، مردم، شریعت و ایران دم زد.

وی ضمن یادآوری هشدار رئیس جمهور مبنی بر به­کارگیری شایستگان و پاسخگو بودن افراد به عملکرد و سود و زیان سازمانها و صندوقهای تحت مدیریت، پیشنهاد نمودند که شاخصهایی برای پایش این سیاست راهبردی اتخاذ شود و کمک شود که افراد کاربلد و مسئولیت پذیر وارد صحنه شوند و ضمن پایش عملکرد این سازمانها، مدیران سازمان در نتایج عملکرد و سود و زیان مجموعه تحت امر شریک شوند. با همین اقدامات هست که می­توانیم چرخشهای تحولی­آفرینی را در حکمرانی کشور شاهد باشیم.

 انتهای پیام/

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=12209

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار