آقاخانی اولین بار نفش کوتاهی را در سال 1371 در 21 سالگی در سریال محکمه عدالت ایفا کرد.

زندگینامه سعید آقاخانی

سعید آقاخانی

سعید آقاخانی متولد ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار ، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است.بیوگرافی سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی + زندگینامهفارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می باشد که از تئاتر فعالیت خود را شروع کرد سپس جلوی دوربین رفت و حالا نویسنده و کارگردان هم می باشد.

فرزند چهارم از میان شش خواهر و برادر می باشد که در شهر بیجار استان کردستان به دنیا آمد تا اینکه برای دانشگاه از ۱۸ سالگی به شهر تهران مهاجرت کرد.در مورد دین و مذهب سعید آقاخانی خبری منتشر نشده و او در این مورد تاکنون صحبت نکرده است.

آقاخانی اولین بار نفش کوتاهی را در سال ۱۳۷۱ در ۲۱ سالگی در سریال محکمه عدالت ایفا کرد.

اما به صورت جدی در سال ۱۳۷۲ با مجموعه طنز پرواز ۵۷ به کارگردانی مهران مدیری وارد عرصه بازیگری شد. مهران مدیری ، نصرلله رادش و رضا عطاران از جمله بازیگران این مجموعه طنز بودند.اولین تجربه سینمایی اش در سال ۷۶ با فیلم کلید ازدواج به کارگردانی داوود موثقی شروع شد تا اینکه برای بار دوم سال ۱۳۸۸ با فیلم بعد از ظهر سگی به این عرصه بازگشت.نویسندگی فیلمنامه را سال ۱۳۸۴ با سریال متهم گریخت به کارگرانی رضا عطاران تجربه کرد و با همین سریال هم بعنوان بازیگر بسیار دیده شد.

سعید آقاخانی اولین تجربه کارگردانی خود را در سال ۱۳۸۸ و با سریال عید امسال آغاز کرد ، این مجموعه تلویزیونی در ایام نوروز ۸۸ ساعت ۲۰ از شبکه تهران روی آنتن رفت.

فیلم لامپ ۱۰۰ اولین تجربه کارگردانی سعید آقاخانی در سینما بود. فیلم لامپ صد به کارگردانی سعید آقاخانی از جمله فیلم های راه یافته به سی و دومین جشنواره فیلم فجر سال ۹۲ در بخش نگاه نو بود.سعید آقاخانی در جشنواره فیلم فجر ۹۳ برای ایفای نقش در فیلم خداحافظی طولانی پس از رقابت تنگاتنگ با سیامک صفری سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را گرفت.

سعید آقاخانی سالهاست با خانومی شیرازی بنام گلرخ حقیقی ازدواج کرده که ثمره این زندگی دو دختر بنام خورشید متولد ۷۴ و دریا متولد ۸۰ می باشد.می گوید به علت علاقه زیادی به دخترانش نمی خواهد داماد دار شود.

 

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=10385

اینجا محل تبلیغات شماست

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار