علی امیدی گزارش داد:

اتاق «جداگانه» برای هر فرزند لازم است؟

مخاطرات نوجوانان

یک روانشناس با اشاره به تمایل برخی نوجوانان برای داشتن اتاق مجزا از اتاق سایر خواهر و برادرهای خود، گفت: مطالعات نشان می‌دهد فرزندانی که در اتاق مشترک با یکدیگر بزرگ می‌شوند از مهارت‌های اجتماعی نظیر مهارت حل مساله، حل تضاد و هوش هیجانی بیشتری برخوردارند و همین امر نیز باعث می شود مدیریت بهتری بر روی روابط بزرگسالی خود داشته باشند.

دکتر مژگان ناقل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بسیاری از فرزندان از ابتدای تولد خود اتاق مشترکی با خواهر و برادرهای دیگر داشته و با این شرایط بزرگ می‌شوند. از این رو این موضوع را به راحتی پذیرفته و مشکلی با آن ندارند، اما در عین حال ممکن است تمایل به داشتن اتاق مجزا در دوران بلوغ و نوجوانی بروز کند چراکه در آن هنگام بچه‌ها بالغ شده و نیاز به داشتن حریم خصوصی در آنها بیشتر احساس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید تخت و کمدی مجزا برای فرزندانی که اتاق مشترک دارند تهیه کنند، تصریح کرد: بهتر است تخت و کمد فرزندان دارای اتاق مشترک با خواهر و برادرهای دیگر مجزا و محل نوشتن تکالیف هر کدام از آنها نیز مشخص باشد. هر فرزندی باید کشوی جداگانه‌ برای لباسهایش داشته باشد تا اتاق مشترک به نوعی مانع حریم خصوصی آنها نشود.

منبع : خبرگزاری ایسنا

بازنشر: خبرگزاری جبهه ۲۴

Share on telegram
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://jebhe24.com/?p=2255

اینجا محل تبلیغات شماست

اخبار مرتبط:

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
تبلیغات

پربحث ترین ها

اینجا محل تبلیغات شماست
تبلیغات

عناوین مهم اخبار